Search This Blog

Monday, May 7, 2012

Penceraian – Hadiah Aidil Zafuan Di Ulangtahun Kelahiran Rita Rudaini


Hari ini merupakan ulangtahun kelahiran Rita Rudiani yang ke 36 tahun. Sudah tentu akan dibanjiri dengan hadiah-hadiah istimewa. Tetapi cukup sedih apabila antara hadiah istimewa itu, terselit satu SMS penceraian daripada suaminya, Aidil Zafuan 25 tahun, yang sudah empat bulan keluar dan menghilangkan diri dari rumah mereka.
“Saya sudah failkan benda itu (perceraian). Peguam saya akan maklumkan lebih lanjut kepada awak.”  – SMS Aidil.
Adakah Aidil sengaja menunggu sehingga saat hari yang sepatutnya menjadi kenangan indah untuk Rita iaitu di hari ulangtahun kelahirannya?
Kemelut kemelut inilah yang dihadapi oleh Rita Rudaini rentetan kisah pergolakan rumahtangganya bersama Aidil Zafuan.
“Saya terima apa yang sudah tertulis. Kami bernikah di Thailand, mempunyai dua anak dan sekarang ini saya bakal bergelar ibu tunggal, semua ini takdir hidup saya.”
Pada 10 Januari lalu, Rita bersama dua anaknya yang baru pulang dari Kangar, Perlis agak terkejut apabila mendapati Aidil meninggalkan rumah selepas menghantar mesej menerusi SMS tanpa memberitahu alasannya. Bagaimanapun beberapa hari selepas itu seorang pembantu rumah Rita memberitahu kembar bintang bola sepak tersebut iaitu Zaquan Adha bersama isterinya, pelakon Ayu Raudhah membantu Aidil berpindah dari rumah berkenaan.
Itulah kisahnya. Anda boleh baca artikel-artikel kami di bawah untuk mengikuti kisah mereka sebelum ini. Wallahualam. Apapun semuga jodoh mereka masih panjang dan kembali berdamai demi kedua-dua anak mereka yang masih kecil.
Tabahlah Rita dan berdoa Allah turunkan seribu hikmah dan kebaikkan untuk Aidil dan Rita sekeluarga.
OH ARTIS: RUMAHTANGGA MEMANG TAK AKAN AMAN KALAU RAMAI YANG IKUT MASUK CAMPUR!! KADANG YANG BOLEH JERNIH TERUS KERUH.

No comments:

Post a Comment