Tarikh 28 Disember 2012, mengikat dua jiwa; penjaga gol skuad bola sepak negara dan pasukan negeri Kelantan, Khairul Fahmi Che Mat, 23 dan gadis pilihannya, Nur Eilunie Natasha Jaafar, 21 atau lebih mesra dipanggil Leuniey. Sekitar detik 10.25 pagi, hanya dengan sekali lafaz sahaja, pasangan ini selamat diijabkabulkan oleh Imam Masjid Pasir Pekan, Abdul Ghani Abdul Mutalib di kediaman keluarga Leuniey di Pasir Pekan, Tumpat. Tampil indah dengan rona kuning cair busana  Ezuwan Ismail, Leuniey manis di pelaminan. Begitu juga Khairul Fahmi yang awalnya gementar namun tidak lepas mengungkapkan kesyukuran kerana mereka kini sah bergelar suami isteri. Kegembiraan turut dirasai oleh seluruh ahli keluarga kedua-dua belah pihak terutamanya ibu bapa Khairul Fahmi iaitu Che Mat Hussein, 58 dan Bidah Ibrahim, 57, serta ibu bapa Leuniey, Nazri Adnan, 44 dan Noor Laila Abu Bakar, 45 tahun. Turut hadir ialah Timbalan Mufti Negeri Kelantan, Dato’ Nik Abdul Kadir Nik Muhammad. Dalam majlis tersebut, Leuniey menerima wang hantaran bernilai RM19,000, simbolik kepada angka 19 yang juga merupakan nombor jersi Khairul Fahmi berserta tujuh dulang yang mengandungi minyak wangi, alat solek, beg tangan, kasut, persalinan, sirih junjung dan cincin. Pihak pengantin perempuan membalasnya dengan tujuh dulang hantaran yang terdiri daripada persalinan, jam tangan, kasut, minyak wangi, set dompet dan tali pinggang, sirih junjung dan juga cincin. Diraikan seterusnya dalam majlis resepsi yang berlangsung di Hotel Renaissance Kota Bharu, pasangan ini begitu serasi dalam persalinan songket sentuhan Ezuwan Ismail. Bertemakan perkahwinan moden klasik, mempelai dan tetamu dihiburkan dengan kesenian Kelantan, tarian Asyik.
 
 
HANYA KENAL 10 BULAN
 
Sememangnya sepanjang tahun 2012, hubungan di antara Khairul Fahmi atau Apexs dengan Leuniey sering diperkatakan. Bermula dengan kontroversi mereka sebenarnya tidak mengenali sehinggalah dipertemukan untuk menjayakan penggambaran sebuah iklan wangian. Sejak detik itu, hubungan mulai mesra dan dalam tempoh yang singkat, mereka melafaz janji sehidup semati. Mengimbas detik perkenalan pasangan selebriti ini, menurut Leuniey, perhubungan yang berlangsung hampir 10 bulan ini memadai untuk mereka saling mengenali isi hati, seterusnya melanjutkan ke fasa yang lebih serius. “Saya cuma mengenalinya pada Mac sewaktu penggambaran SimplySiti. Sebelum itu, saya tidak mengenali Fahmi, malah saya sendiri tidak mengikuti perkembangan bola sepak negara. Hanya selepas timbulnya gosip, saya mahu mengetahui mengenai latar belakang Fahmi. “Ketika itu saya berasa terkilan kerana dikaitkan dengannya tetapi saya bernasib baik kerana ibu bapa memberi sokongan dan nasihat agar saya telah berasa kecewa dengan kontroversi tersebut. “Sehinggalah kami dipertemukan untuk sesi penggambaran tersebut. Saya hadir uji bakat tanpa mengetahui bahawa dia turut terlibat. Bermula detik itu, kami berkawan dan berhubungan. “Tanpa disangka, gosip yang memperkatakan hubungan kami walhal ketika itu kami tidak saling mengenali seolah-olah menjadi satu kenyataan apabila kami benar-benar bersatu sekarang,” tutur anak sulung daripada enam beradik ini. Ujarnya, daripada perkenalan biasa mereka tidak menyedari timbulnya bibit-bibit cinta kerana segalanya berlaku secara spontan. Hubungan mereka kemudian dirujuk kepada keluarga dan seterusnya mereka sepakat untuk mendirikan rumah tangga tanpa mengambil masa yang panjang, apatah lagi melalui tempoh pertunangan setelah lamaran daripada pihak lelaki diterimanya. “Saya melihat Fahmi sebagai seorang lelaki yang matang berbanding usianya. Dia juga kelakar, penyayang dan romantik, selain matanya yang sepet itu memikat pandangan saya. Bukan itu sahaja dia seorang yang penuh dengan kejutan. Tidak dengan memberi hadiah saja malah kehadirannya sering tidak dijangka menjadikan kejutannya memang menjadi. “Hubungan kami begitu pantas. Kami semakin rapat apabila saling mengenali sikap, begitu juga keluarga. Ketika mahu meneruskan hubungan ini, saya mendapatkan pandangan daripada keluarga terlebih dahulu dan syukurlah kedua-dua belah pihak merestui hubungan kami,” ceritanya yang memberikan sokongan yang
tidak berbelah bahagi kepada suaminya ini.
 
 
LEUNIEY CANTIK DAN MANJA
 
Bagi ahli pasukan Red Warriors ini pula, tiada yang lebih indah selain mengenali isterinya. Leuniey menjadi pilihan hatinya kerana wanita itu begitu memahami kariernya. “Alhamdulillah, segalanya berjalan dengan lancar. Walaupun masih ada sedikit rasa gemuruh tetapi ia telah dipermudahkan-Nya. Saya bersyukur ke hadrat Ilahi di atas jodoh yang diperkenankan. “Saya juga bersyukur dipertemukan dengannya. Dia seorang yang begitu memahami kesibukan karier saya. Bagi saya ini penting kerana jika dia tidak dapat memahami, mungkin sukar untuk kami bersama. “Saya akui sepanjang perhubungan kami sebelum ini, kami jarang berjumpa. Hanya jika berkelapangan, itu pun bukan keluar berdua sebaliknya lebih kepada perjumpaan bersama keluarga. Jadi saya begitu berharap dia akan kekal memahami situasi saya selepas ini,” kata Khairul Fahmi. Tidak sahaja itu yang memikat hati Khairul Fahmi terhadap cinta hatinya. Dia juga tertawan dengan budi bahasa, kecantikan, kemanjaan dan kepandaian Leuniey di dapur. Lantas rombongan dihantar ke rumah pihak perempuan pada Oktober 2012. “Leuniey sudah cukup sempurna di mata saya. Cantik orangnya. Jika orang lain selalu memujinya, saya apatah lagi. Saya bersyukur kerana mendapat isteri yang manja. Malah dia pandai mengambil hati saya dengan kehebatannya memasak hidangan istimewa kegemaran saya terutamanya pemanis mulut seperti pavlova, puding roti dan juga tomyam. “Walaupun baru berusia 21 tahun, Leuniey matang dan boleh berdikari. Pernah saya bertanya kepadanya sama ada dia berminat untuk menyambung pelajaran seperti rakan-rakan seusianya tetapi dia cenderung kepada menguruskan perniagaannya. Ini membuatkan saya berasa kagum dengan kebolehannya itu,” ungkap Khairul Fahmi yang mengakui perhubungan singkat bukanlah penghalang untuk mereka meraih kebahagiaan.“Ada pasangan yang langsung tidak mengenali pasangan sebelum berkahwin tetapi kekal hingga ke akhir hayat. Jalan cerita saya juga sama. Saya mahu mengecap kemanisan bercinta itu selepas berkahwin. Tentu lebih indah. “Bagaimanapun, saya amat bersyukur. Ini adalah jodoh yang diberikan oleh Allah S.W.T. Apabila saya telah tetapkan untuk menamatkan zaman bujang, bermakna saya telah bersedia dari pelbagai segi terutamanya mental. “Perkahwinan merupakan perkara serius, seiring dengan tanggungjawab yang dipikul. Jika dahulu saya hanya memberi keutamaan kepada diri dan keluarga, kini saya sudah mempunyai Leuniey. Saya hanya dapatkan rasakan kegembiraan, selain berusaha untuk membahagiakan Leuniey,” tutur Khairul Fahmi tanpa berselindung lagi. 
 
 
TIADA KESEMPATAN BERBULAN MADU
 
Tentunya juga menikmati bulan madu menjadi acara wajib buat pasangan pengantin baru. Berduaan di lokasi yang penuh romantis dalam mood kasih sayang menjadikan perkahwinan yang baru dibina lebih bererti. Namun berbeza kepada pasangan anak jati Kelantan ini. Tatkala diajukan pertanyaan mengenai bulan madu, ternyata mereka masih tidak punya perancangan untuk meraikan momen indah tersebut. “Mengenai berbulan madu, saya dan Leuniey masih belum memikirkannya. Tidak ada rancangan mengenai lokasi mahupun tarikh untuk tujuan tersebut. Ini kerana jadual saya penuh untuk menjalani latihan,” kata Khairul Fahmi di dalam sidang media usai majlis resepsi diadakan. Dalam pada itu tidak ketinggalan ditanya perancangan untuk memiliki cahaya mata. Dalam berseloroh, Khairul Fahmi tidak merancang untuk memperoleh anak seramai ahli pasukan bola sepak. Ternyata kenyataannya itu mengundang tawa isterinya itu. “Semuanya rezeki Allah S.W.T. Kami tidak merancang dan tidak menolak rezeki yang Allah S.W.T beri sama ada cepat atau lambat. Bagaimanapun memadai dengan kehadiran empat cahaya mata untuk memeriahkan kehidupan kami sekeluarga,” tuturnya yang turut merancang untuk membuka perniagaan bersama isterinya.