“ Kehadiranmu menyinari hidupku, kehangatan cintamu mengubati sepiku, kelembutanmu mengubati lukaku, kemanjaanmu adalah penawar resahku.”
Oh, indahnya alam percintaan! Bagaikan melayang di udara tatkala mendengar si dia mengucapkan kata-kata itu. Bercinta selepas berkahwin sememangnya lebih indah daripada alam percintaan. Bermulanya alam perkahwinan tidak semestinya alam percintaan harus ditinggalkan begitu sahaja. Namun, teruskanlah bercinta selepas mendirikan rumah tangga sekalipun usia perkahwinan mencecah puluhan tahun.
Ucapkanlah ayat-ayat cinta agar cinta yang bersemi akan terus mekar seiring usia perkahwinan anda. Ikhlas dari hati yang suci, goda si dia dengan ayat ‘power’ anda agar panahan cinta sentiasa subur di taman hati.
Situasi 1:
Boleh diucapkan bila-bila masa sahaja. Sama ada di dapur, di ruang tamu, ataupun di dalam bilik. Sebelum itu, panggil pasangan anda dengan lembut dan pegang tangan pasangan anda dengan erat. Kemudian, pandang ke dalam matanya. Bawa tangan anda ke dadanya sambil ucapkan ayat ini. Pastikan anda meluahkannya dengan satu nafas supaya keberkesanannya terhasil 100%.
“Saya tidak tahu siapa di dalam hati awak tapi yang pasti, dalam hati saya ada awak seorang.”
Situasi 2:
Waktu sebelum tidur perlu digunakan dengan sebaik yang mungkin. Apabila anda dan pasangan hendak tidur, lakukanlah seperti ini. Usapkan tangan anda ke wajah pasangan sambil belai lembut rambutnya. Jentik manja pada hidungnya dan ucapkanlah ayat ini.
“ Tuhan memberikan rasa cinta ke dalam diriku dan aku memberikannya padamu. Tolong jangan berikannya pada orang lain. Andai mencintaimu satu kesalahan, biarlah aku yang bersalah. Cintaku padamu sangat kuat dan akan ku perjuangkannya demimu.”
Tatkala pasangan anda mengucapkannya, berilah ciuman sebagai tanda penghargaan agar dirinya terasa dihargai. Belaian yang diberi juga pasti menghangatkan malam anda seindah malam pertama. Langkah seterusnya, terserah pada anda!
Situasi 3:
Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri. Ketika menghadapi konflik atau dilanda masalah, jangan cepat melenting. Biarkan keadaan menjadi ‘sejuk ‘ dahulu. Kemudian, mulakan langkah anda. Ketika si dia sedang leka, pegang erat tangan lembut si dia dan kemudian tarik ke dada anda. Dongakkan muka si dia agar rapat ke muka anda dan ucapkanlah ayat ini.
“Jangan pergi dari saya. Sampai akhir masa saya akan berusaha memenangi hati awak, dan sehingga akhir hayat saya. Ketika itu, jika awak ingin pergi dari saya, pergilah.”
Pasti hati yang keras menjadi lembut ketika mendengar kata-kata ini. Peluklah dengan erat agar si dia tahu bahawa cinta anda padannya sememangnya tidak bertepi. Mungkin selepas itu, si dia bahagia kerana mendapat ‘layanan istimewa’ daripada anda.