Search This Blog

Friday, October 28, 2011

Meminta Kerahmatan daripada Allah s.w.t




Dengan nama Allah Yang Maha Bermanfaat, lagi Maha Mengasihani. Menyeru Allah (SWT) untuk bantuan dan rahmatNya menggunakan nama-nama yang Berbahagialah dan sifat-Nya telah disebut dalam banyak ayat al-Quran yang mulia dan walaupun dalam hadith Nabi kita SAW. Allah (SWT) menyatakan dalam Al-Quran: "Dan kepada Allah kepunyaan Nama-nama Indah, jadi serukan oleh Nama-nama ini." (Al-Araf, 7:180), tambahan pula, SWS Nabi kita sendiri yang digunakan untuk memanggil Allah oleh SEMUA Nama-Nya: "Ya Allah, saya sembah Anda dengan semua Nama-nama yang indah anda." [Ibn Maja dan Imam Malik dalam Muwatta beliau
Ini wird / dua / wazifa mengandungi banyak nama-nama Allah SWT yang diberkati dan berkuasa dan boleh digunakan untuk memenuhi apa-apa maksud yang sah dan jika yang membaca secara berterusan, membaca Al-Quran akan melihat dan mengalami nikmat dan faedah rohani dan fizikal yang banyak dari Allah di dunia dan akhirat, Insyallah..

BISMILLAAHI Allahumma inni ASALOOKA BI IZZATIKA YA AZEEZU WA BI QUDRATIKA YA QADIRU WA BI HAMDIKA YA HAMEEDU WA BI HIKMATIKA YA HAKEEMU WA BI RAHMATIKA YA RAHEEMU WA BI AZMATIKA YA AZEEMU WA BI Haq-QHEKA YA HAQQU WA BI QUD-Sika YA QUDDOOSU WA BI NOORIKA YA NOORU WA BI AFWIKA YA AFUWWU WA BI FADHLIKA YA RAHMAANU WA BI MANNIKA YA MANNAANU WA Allaahumma INNEE AS ​​ALUKA BI ASMAAIKAL Husna WA SIFATIKAL AZEEMI-YA Allahu; YA BADI 'AS SAMAA WAA TI Waljamaah Arz; YA HAYYU YA QAYYUM; YA ZAL Jalali Waljamaah IKRAM; YA ARHAMAR RAHEMEEN; Ameen. YA RABBIL 'A-LAMEEN

Nota: Bagi setiap dua berkesan seseorang perlu memastikan bahawa amal yang dilakukan oleh seorang Muslim atau orang yang melakukan amal yang soleh harus memastikan bahawa:




* Makan, minum dan hidup tidak ke atas pendapatan yang menyalahi undang-undang / haram.

* Satu menghentikan semua amalan kemudaratan atau dosa-dosa seperti berjudi, minum, muzik, mempunyai anjing, gambar dan alat-alat muzik di dalam rumah dan lain-lain .. dan kembali kepada Allah dalam taubat lengkap.

* Sebelum amal ini bermula, menghabiskan hari atau malam dalam membaca - Istagfaar dan Darood yang banyak.

* Bagi kes-kes yang sukar, masa yang memilih untuk berbuat demikian dua semasa Thajjud selepas menawarkan sekurang-kurangnya 2 unit salatul Thajjud, ini adalah masa di mana rahmat dan rahmat Allah adalah yang tertinggi.
BAGAIMANA UNTUK MELAKUKAN YANG AMAL




Wird Atas / Dua boleh terus membaca apa-apa bilangan kali dan jika mana-mana dua dibuat selepas itu InshaALlah, ia akan diterima. Wird juga boleh dilakukan dengan cara berikut ..



1. Auzubillaah hi Mi-Nash ShYataan Ir-rajeem BisMillaah Ir-Rah-maan Ir-Ra-heem-3x



2. Mana-mana Istiqfar 7x - yang mudah - 'wa' atoobu Astaghfirullaahi e-meletakkan-h



3. Zikar - LA ilaha ILL ALLAH MUHAMMA Dur Rasul ALLAH Sall-Allahu `alayhi wa sallam - 7x



4. Mana-mana Darood-7x - salah satu mudah - ALLAH humma Sali'ala Muhammad



5. Buat Sesuatu niat untuk tujuan [contohnya "Ya Allah Ya Shafi kyleyap menyembuhkan saya daripada penyakit ini, dan memberi saya kesihatan yang baik", "YA ALLAH YA MUMEETU kyleyap memusnahkan dan meneutralkan semua pengaruh-pengaruh jahat dan plot jahat Sahir jin dan pada saya dan pemberian kesihatan yang baik "] yang mana anda akan melakukan ini dua / wird / amal.



6. Dan bacakanlah (wahai Muhammad) "Dua E Kardi Illahi" - 3x, 7x, 11x atau 21x atau lebih



7. Dan bacakanlah (wahai Muhammad) apa-apa nama atau nama-nama Allah (Kardi ELAAHI) yang menghidangkan tujuan anda yang terbaik secara berterusan dan berulang kali sehingga anda berasa bosan / habis. Sila baca seksyen di bawah "Isma Illahi untuk Tujuan Khusus" untuk rujukan.



Nota: Nama ini boleh dibacakan 'individu' seperti 'YA SHAAFI YA SHAAFI YA SHAAFI. 'Atau' YA Allahu 'boleh ditambah kepada nama tertentu sebelum bacaan seperti jika' YA SHAAFI 'dibaca ia juga boleh dibaca seperti' YA Allahu YA SHAAFI YA Allahu YA SHAAFI. ' ataupun dua atau lebih nama tujuan tertentu boleh dibacakan bersama-sama seperti 'YA RASHÎDU YA-KHABIRU YA RASHÎDU YA-KHABIRU' secara berterusan.



8. Mana-mana Darood-7x - salah satu mudah - ALLAH humma Sali'ala Muhammad



9. Ameen. YA RABBIL 'A-LAMEEN



10. Anda boleh mengambil nafas panjang dan menghembus 3x kali pada tangan dan dada dan Sapulah kamu di seluruh badan dan / atau anda boleh meniup ke dalam air minuman beberapa atau sedikit minyak urut atau sebarang ubat dan memberikannya kepada orang yang memerlukan jika perlu.



11. Ulangi ini setiap hari dengan penuh iman dan kepercayaan kepada Allah sehingga tujuan atau keperluan anda dipenuhi.





Memilih nama yang untuk membaca:



Untuk Sakit, sakit atau Mata Kejahatan: SHAAFI YA (wahai Pengawet atau Penyembuh) atau YA SALAAMU (wahai Pemberi Damai) atau YA Barru (wahai Source Kebaikan Semua) atau Ya Shaafi-al Amraaz (wahai Yang melimpah-limpah daripada penawar penyakit) atau YA MUEEDU (Restore Kehidupan) atau YA 'Mubadi al-Mu'id (O One Siapa Bermula Penciptaan dan pemulih Kehidupan). Blow ke dalam air dan / atau zaitun minyak dan mangsa perlu minum air dan urut minyak di badan mereka setiap hari (melakukan sebahagian "meniup" selepas 9 di atas langkah).



Untuk Pengetahuan yang banyak dan Bijaksana: YA ALEEMU YA HAKÎMU (wahai Maha Mengetahui, wahai WISE SEMUA) atau YA KHABIRU (Wahai Maha Mengetahui)



Untuk Honor dan Hormat: YA MU'IZZU (wahai Yang melimpah-limpah kehormatan) atau YA ZAL Jalali Waljamaah Ikram (wahai Pemilik Kebawah Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Baginda dan Honor)



Untuk bimbingan rohani dari Allah (Istakhara): YA RASHÎDU (wahai Panduan) atau YA KHABIRU (wahai Mengetahui) atau YA ALEEMU (wahai Mengetahui ALL) atau YA ALEEMU YA KHABIRU bersama-sama.



Untuk Memusnahkan Magic-syaitan, jin atau Enemies: YA MUMEETU (wahai Destroyer / Pemberi DARI Kematian) atau YA AZIZ UL Jabbar (Wahai Maha Kuasa yang terlampau Tuhan) atau Ya Zal-Izzati Sultan (Mempunyai kekuatan dan daya Oh!). Blow ke dalam air dan / atau minyak zaitun dan mangsa perlu minum air dan urut minyak di badan mereka setiap hari. Mangsa-mangsa juga perlu mandi dengan air yang dibacakan Al-Quran dan juga menyembur seluruh rumah setiap hari. (Melakukan sebahagian "meniup" selepas Langkah 9 di atas)



Untuk Perlindungan terhadap segala kejahatan, kemalangan, malapetaka dan perlindungan terhadap kecurian dan rompakan: YA HAFEEZU (wahai Pelindung / Memelihara) atau YA MUHAYMINU (wahai Pelindung) atau YA WALIYYU (wahai ihsanNya) atau YA RAQEEBU (wahai Melihat dengan nyata )



Untuk Keamanan dan kebahagiaan atau untuk mengatasi kemurungan atau tekanan atau kesepian: YA SALAAMU (wahai Pemberi Damai) atau YA LATEEFU (wahai yang penyayang) atau Ya Zal-manni wal Ihsan (Pemilik keanggunan dan kemurahan hati Oh!)



Untuk mengatasi apa-apa kesukaran: (Wahai menciptakan SEMUA PERKARA PELIK DENGAN KEBAIKAN pemula OH DARI SEMUA PERKARA) YA FATTAAHU (Pembuka) atau YA BADEEUL AJAAIBE BIL Khairi YA BADEEO atau Ya Mufatti hal Abwaab Ya Musabbi bal Asbaab Ya Qadiyal Haajat (wahai Pembuka Pintu, Wahai orang yg menyebabkan sesuatu daripada Punca, wahai Fulfiller keperluan)



Dapatkan pertolongan Allah dan bantuan dalam tugas yang sukar: YA WALIYYU (wahai ihsanNya) atau Ya Musabbi bal Asbaab Ya Mufatti hal Abwaab Ya Qadiyal Haajat (wahai orang yg menyebabkan sesuatu daripada Punca wahai Pembuka The Doors wahai Fulfiller daripada keperluan)



Untuk memenuhi apa-apa keperluan: YA BADEEUL AJAAIBE BIL Khairi YA BADEEO (wahai menciptakan SEMUA PERKARA PELIK DENGAN pemula KEBAIKAN DARI SEMUA PERKARA OH) atau Ya Mufatti hal Abwaab Ya Musabbi bal Asbaab Ya Qadiyal Haajat (wahai Pembuka Pintu, Wahai orang yg menyebabkan sesuatu daripada Punca, Wahai Fulfiller keperluan)



Untuk mengalahkan musuh, Kemenangan terhadap musuh-musuh dan zalim: QAHAARU YA (wahai Subduer) atau YA JABBAARU (wahai Pemaksa) atau YA QAWIYYU (O yang Kuat) atau YA AZIZ UL Jabbar (Wahai Maha Kuasa yang terlampau Tuhan) atau Ya Zal -Izzati-Sultan (Mempunyai kekuatan dan daya Oh!)



Untuk Penjanaan, kekayaan, pekerjaan, atau Pekerjaan: YA WAHHABU Ya RAZZAKU (O Para Yang melimpah-limpah, Pembekal) atau YA LATEEFU (O Para yang penyayang) atau Ya Khair ar-Raaziqeen (! Wahai Pemberi rezeki) atau GHAFURUR Raheem (O The Fogiver Ar-Rahman) atau Ya Raziqal Bashar (wahai Pemberi kepada umat manusia) atau Ya Raziqal Anaam (O Pembekal untuk makhluk.)



Untuk Suci Jiwa anda atau untuk kanak-kanak taat: YA QUDDOOSU (Wahai Yang Maha Suci) atau YA QUDDOOSU YA NOORU



Ampun: YA GHAFURU (wahai Maha Pengampun) atau YA GHAFURUR Raheem (wahai Tuhan Yang Maha Pemurah lagi Maha Pengampun)



Untuk mendapatkan rahmat dan Allah Berkat: YA RAHMAANU YA RAHEEMU atau YA ARHAMAR RAHEMEEN atau Ya Munazzilal Barakaat (Wahai orang yg menyebabkan sesuatu banyak faedah!)



Untuk mewujudkan kasih sayang antara dua orang: YA WADUDU (wahai Satu Pengasih) atau Ya Muqalli bal Qulub (wahai Transformer hati) atau Ya Muqalli bal Qulubi wal Absaar (wahai Transformer hati dan mata). Harus ditiupkan ke dalam air atau manis atau makanan dan diberikan kepada orang yang makan atau minum atau jika tidak mungkin "meniup" Hanya membuat niat ia harus mencukupi. (Melakukan sebahagian "meniup" selepas Langkah 9 di atas)



Untuk mengatasi tabiat buruk seperti ketagihan arak, zina, dadah, dan lain-lain: Barru YA (Source Kebaikan Semua) atau YA MATEENU (wahai Firma Satu) atau YA QUDDOSU (Maha Suci) atau Ya Muqalli bal Qulubi wal Absaar (O The Transformer hati dan mata) atau Ya Waliyal Hasanat (Oh Beliau yang menaja benda-benda yang baik!) atau YA QUDDOSU YA NOORU (Wahai Maha Suci, wahai cahaya). Harus ditiupkan ke dalam air atau manis atau makanan dan diberikan kepada orang yang makan atau minum atau jika tidak mungkin "meniup" Hanya membuat niat ia harus mencukupi. (Melakukan sebahagian "meniup" selepas Langkah 9 di atas)



Untuk mencari kehilangan barangan atau untuk memanggil kembali hilang atau orang-orang yang hilang: YA HAQQU (wahai Kebenaran) atau YA Jaa-ME-O (O Penghimpun) atau Ya Jami'a 'sh-shataat (Oh Sesiapa yang mengumpulkan semua perkara yang bertaburan !)



Untuk Mengeluarkan Kemandulan dan bagi wanita mandul mempunyai kanak-kanak: YA BAARIUL MUSAWWERU (wahai Pemberi Kehidupan, Rupa itu). Blow ke dalam air dan / atau minyak zaitun dan mangsa perlu minum air dan urut minyak di badan mereka setiap hari. (Melakukan sebahagian "meniup" selepas Langkah 9 di atas)



Untuk menyelesaikan pertikaian atau pertengkaran di antara ahli keluarga atau rakan-rakan: Jaa YA-ME-O (Penghimpun) atau YA WADUDU (wahai Satu Pengasih) atau Ya Muqalli bal Qulubi wal Absaar (wahai Transformer hati dan mata). Harus ditiupkan ke dalam air atau manis atau makanan dan diberikan kepada orang yang makan atau minum atau jika tidak mungkin "meniup" Hanya membuat niat ia harus mencukupi. (Melakukan sebahagian "meniup" selepas Langkah 9 di atas)



Untuk membuang rasa takut / fobia dengan apa-apa jua dari orang-orang yang lemah hati, bagi orang-orang yang yang mempunyai anggota badan yang lemah dan untuk mendapat kekuatan, orang seksual yang lemah, untuk memandu keluar kemalasan: YA QAWEEYU (o tersebut Satu kuat) atau YA QUWATIL MATEEN (O The Possesor Kuasa , Firma) atau YA AZIZ UL Jabbar (Wahai Maha Kuasa yang terlampau Tuhan) atau Ya QAWEEYU Ya Aziz (O One kuat Wahai Maha Kuasa Satu!). Blow ke dalam air dan / atau minyak zaitun dan mangsa perlu minum air dan urut minyak di badan mereka setiap hari. (Melakukan sebahagian "meniup" selepas Langkah 9 di atas)



Untuk Win Mahkamah atau Penghakiman Kes: YA MALIKUL Kareem (wahai Raja Pemurah Dominion lengkap) atau YA Malik Ul-Mulk (wahai Pemilik Kekal Kedaulatan, yang mengawal Dominion dan memberi kuasa pemerintahan kepada sesiapa yang Dia kehendaki) atau YA FATTAAHU (Pembuka)



Untuk NUR / cahaya rohani atau muka suci dan badan, menyembuhkan penglihatan yang lemah: YA NOORU (wahai Cahaya)



Bagi menjayakan rohani: Ya Raafi-iklan Darajaat (O Lif stesen rohani!) Atau YA GHAFURUR Raheem (wahai Maha Pengampun Ar-Rahman)

No comments:

Post a Comment